Följ oss via RSS!
2012-05-31

Kundvård som spel

Kundvårdssystemet Zurmo använder funktioner som annars används mest inom spelbranschen. Ju mer man använder systemet desto högre nivå.
En ny artikel i Computer Sweden, Speltänk motiverar säljare, beskriver hur kundvårdssystemet zurmo.org/[Zurmo används av säljare och hur man lägger in spelmoment i systemet. Zurmo är ett system för att hantera kundkontakter och uppföljning av affärer men skillnaden mot andra liknande system är att användarna spelar mot varandra för att nå högre nivåer och vinna fördelar.

Enligt Competer Sweden:

En drivkraft bakom den här designen är att locka användarna att faktiskt använda systemet. Enligt Stafford McKay som är ansvarig för communityn kring Zurmo är det ofta illa ställt på den punkten vad gäller kundvårdssystem.

– Kundvårdsleverantörerna har misslyckats vad gäller användningen av systemen, användarna använder dem inte. Vi måste åtgärda det. Vad är det för vits med att utveckla system som ingen använder, säger Stafford McKay.

Än så länge är Zurmo fortfarande en betaversion men en skarp version lär komma ut efter sommaren.

Läs mer i Computer Sweden.
Gilla/Dela
RSS Twitter Facebook Bloggy Pusha
Taggar företag e-handel spel marknadsföring försäljning

Licens Creative Commons Attribution-ShareAlike

0 kommentarer >>