Följ oss via RSS!
2012-03-07

Företag mer positiva till sociala medier

En ny undersökning visar att företag börjar bli mer positiva till användning av sociala medier under arbetstid.
För två år sedan var det cirka 50% av alla företag som blockerade sociala medier som Facebook och YouTube på arbetsplatsen enligt analysföretaget Gartner Group. Enligt en ny artikel i Computer Sweden, Färre företag blockerar sociala medier blir det allt svårare att motivera förbud mot sociala medier eftersom man använder dem nu för internkommunikation, marknadsföring, kundrelationer osv. Organisationer har alltid varit restriktiva i början när det gäller ny teknik (telefoner, datorer, mobiler) men till slut inser man att det är bäst att lita på de anställda.

Enligt Gartneranalytiker Andrew Walls:

– Även företag som har ambitionen att förbjuda all access till sociala medier tenderar att ha blottor i blockeringarna, exempelvis genom att anställda använder egna smartmobiler för att accessa sociala medier på jobbet. Dessutom tvingas man ändå göra undantag för exempelvis marknadsavdelningar som tillgång till sociala medier i jobbet.
Gilla/Dela
RSS Twitter Facebook Bloggy Pusha
Taggar företag sociala medier trend

Licens Creative Commons Attribution-ShareAlike

0 kommentarer >>