Följ oss via RSS!
2014-12-17

Alla står inför ett Kodakmoment

Utmaningen som alla branscher står inför är att ställa om till en digital strategi, vilket man fördjupade sig i under konferensen Digitala Strategier som genomfördes den 10 december.
Kodak, ett av världens största fotoföretag, gick i konkurs pga att de inte hängde med i den digitala utvecklingen och ställde om till digital fotografering. Kodaks konkurs är ett exempel på att kundernas förändrade beteende snabbt påverkar företagen och då gäller det att ha en väl utvecklad digital strategi.
Över 300 ledande personer och företagschefer från hela landet samlades för att diskutera hur företag och myndigheter måste ställa om när hela samhället förändras och blir mer digitalt. Ord som genomsyrade konferensen var, våga ta risker, ta in förändring, var modig och våga genomföra.

Konferensen är ett samarrangemang mellan Dagens Industri och Atea.

Läs mer om konferensen här
Länk till atea

Gilla/Dela
RSS Twitter Facebook Bloggy Pusha
Taggar digital strategi digital förändring

Licens Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike

0 kommentarer >>